Over JBC

In 1975 gaf Jean-Baptiste Claes zijn initialen aan JBC, een authentiek familiebedrijf dat vandaag zij aan zij geleid wordt door zijn kinderen, Bart en Ann. Doorheen de jaren groeide het bedrijf uit tot één van de grootste Belgische kledingketens met oog voor jonge gezinnen met kinderen. Met een webshop en meer dan 120 winkels verspreid over België, Luxemburg en Duitsland, staat deze kledingketen dichtbij hun klant. De hele #JBCfamily streeft naar betaalbare en kwaliteitsvolle kleding, die geproduceerd wordt met respect voor de planeet en iedereen die erop woont. Duurzaam ondernemen zit dan ook verankerd in het DNA van deze onderneming. Zo is JBC sinds 1 april 2015 lid van de Fair Wear Foundation en is ze bovendien de eerste Belgische retailer die het Bangladesh Veiligheidsakkoord heeft ondertekend. Het feit dat Ann in 2018 uitgeroepen is tot CSR Professional of the Year, is dan ook een mooie erkenning van deze inspanningen. JBC is – samen met modemerken Mayerline en CKS – onderdeel van de Claes Retail Group.

Katrien Vangrunderbeeck

PR & Communication Officer, JBC